Ghid de utilizare aplicație eTELEDOC

Specialități Medicale

Specialitățile medicale reprezintă o funcționalitate din categoria NonUrgențe prin care pacientul are posibilitatea să-și facă o programare la un medic de specialitate și apoi să apeleze acel medic la data programării.

Sunt doi pași pe care pacientul trebuie să-i parcurgă, pentru a putea intra în consultație cu medicul specialist:
Creare programare: pacientul intră în pagina NON-URGENȚĂ/Programare la medic specialist, alege specialitatea dorită, găsește intervalele de timp valide pentru programare și setează o programare pe un interval găsit liber.
Apelare medic specialist: la data programării, pacientul intră în pagina NON-URGENȚĂ/Apelează medic specialist , click pe butonul de apelare medic, după care se inițializează o legătură audio-video cu medicul, ce permite realizarea consultației.

Creare Programare

În pagina NON-URGENȚĂ/Programare la medic specialist pacientul este întâmpinat cu un mesaj de help care-i descrie pașii pentru crearea unei programări. Acest help poate fi anulat oricând prin butonul de Close, pentru a salva spațiul din pagină.
În continuare sunt descriși pașii pentru crearea unei programări:

Alege specialitatea medicala: în partea superioară a paginii, este un selector ce include toate specialitățile la care sunt medici atașați în platformă.
Selectarea medicului: după alegerea unei specialități, automat platforma va afișa medicii disponibili pe acea specialitate, împreună cu orele disponibile pentru programare.
Afișarea intervalelor de timp disponibile pentru programare: orele disponibile sunt afișate sub forma unui calendar ce implicit, afișează săptămâna curentă și toate intervalele de timp între ora 8 și ora 20 pentru fiecare zi. Calendarul poate fi trecut și pe modul de afișare zilnică, care acoperă doar o zi selectată din săptămâna respectivă.
Reguli de afișare: ziua este împărțită în intervale de timp de câte 15 minute necesare unei consultații. Dacă celula din calendar este colorată în albastru deschis, înseamnă că acea celulă permite programarea. Dacă celula este colorată in gri, înseamnă că deja este o programare activă pe intervalul respectiv. Dacă celula nu este colorată, înseamnă că medicul nu este disponibil pe acel interval orar.
Creare programare: pacientul alege o celulă albastră și face click pe ea. Automat se deschide o fereastră care afișează numele medicului, numele pacientului și intervalul de timp ales pentru consultație. Pagina include și un câmp numit Descriere simptome, unde pacientul poate să salveze în avans câteva informații pentru medicul respectiv. Dacă este decis să-și salveze programarea, pacientul face click pe butonul Done. Nu sunt admise mai multe programări în aceeași celulă.
Doar pacienții care au cumpărat pachet pot face programare: dacă pacientul nu are achiziționat un pachet care să includă credite pentru apelare medic, atunci, în momentul creării programării, el va fi direcționatcătre pagina de achiziție pachet. Doar după ce a finalizat cu succes achiziția, pacientul poate reveni în pagină pentru a crea o programare.
Mesagerie whatsapp: după crearea programării, atât medicul, cât și pacientul, vor primi un mesaj whatsapp care menționează crearea programării. Cu 15 minute înainte de consultație, se vor trimite alte două mesaje care să ramintească de programare și invită la deschiderea aplicației pentru a incepe consultația.
Editare programare: la un click pe programarea existentă în calendar, se deschide un tooltip care afisează informații despre programare. Pacientul poate edita pentru a rescrie simptomele, sau poate șterge programarea. Totuși, ștergerea programării se acceptă cu maxim 30 minute înainte, pentru a rămâne timp suficient altui pacient să-și facă programare în spatiul rămas liber.

Apelare medic specialist

Cu 15 minute înainte de consultație, pacientul și medicul vor primi un mseaj whatsapp care să le amintească programare. Mesajele includ un buton care săi conducă direct în pagina de apelare, sau pacientul poate intra din meniu în pagina NON-URGENȚĂ/Apelează medic specialist.

Nu aveți programări: dacă pacientul nu are nicio programare în următoarele două ore, pagina nu afișează decât un mesaj de informare adecvat.
Pierderea programării: daca au trecut mai mult de 15 minute de la data programării și pacientul nu a sunat în timp util, butonul de apel se dezactivează și pacientul pierde programarea pe acel interval de timp.
Apelare medic: cu două ore inainte de consultație, pagina afișează butonul de apel medic cu un cronometru care indică numarul de minute și secunde până la programare. Butonul este colorat în roșu, indicând că nu este încă activ. Doar în momentul programării butonul devine verde afișând numărul de secunde scurse de la data programării. Atâta timp cât butonul devine verde, pacientul poate face click pe el pentru a intra în legătură cu medicul.
Derulare consultație: în momentul apelului, sistemul trimite notificare către medic care răspunde printr-un click pe butonul de START. După aceasta acceptare a apelului, se inițiază un dialog între cele două dispozitive ale medicului și pacientului pentru a se configura canalul audio-video necesar consultației.
Accesare pagină de apel înainte de consultație: este bine ca pacientul să intre în pagina de apel cu cîteva minute mai înainte pentru a face setările necesare: pagina necesită accesul la microfonul și camera video ale dispozitivului.
Derulare consultație: consultația non-urgentă se realizează prin același mecanism ca și consultația de urgență. În timpul consultației, medicul are acces la istoricul medical al pacientului, de aceea este util ca pacientul să încarce în platformă diverse rezultate la analizele medicale sau alte fișiere care pot ajuta medicul în procesul de diagnosticare. Mai multe detalii referitoare la consulație și Istoric medical găsiți în pagina de Istoric medical a prezentului ghid.