Ghid de utilizare aplicație eTELEDOC

Apel medic de urgență

După logare, pacientul este trimis direct în pagina de URGENȚĂ de unde poate suna medicul de gardă.
Această pagină trebuie utilizată atunci când pacientul se confruntă cu o situație de urgență, mai exact, când trebuie să decidă dacă sună la 112, sau mai întâi, să se consulte cu un medic care are expertiză în domeniul medical.

Consultarea medicului de gardă este esențială în luarea unei decizii corecte privitor la pașii pe care pacientul trebuie să-i parcurgă pentru rezolvarea situației de criză.

Dacă starea pacientului nu implică o decizie de urgență, atunci acesta poate apela la funcționalitatea de NON-URGENȚĂ din meniul platformei eTELEDOC.

Sunt două butoane în această pagină:
112: este butonul prin care pacientul poate suna direct la 112. Este funcțional doar dacă aplicația a fost deschisă de pe telefonul mobil, userul este direcționat către aplicația de telefon având numărul 112 deja format.
SUNĂ MEDICUL: prin acest buton pacientul inițiază un dialog între el și medicul de gardă. Se deschide o fereastră ce afișează etapele procesului de interconectare medic-pacient:
1. Aplicația pacientului trimite apelul în sistem.
2. Sistemul trimite apelul către medicii care sunt de gardă în acel moment.
3. Medicul răspunde la apel: nu toți medicii din sistem sunt sunați la primul apel al pacientului. Există un calendar unde fiecare medic își setează orele de gardă și apoi va fi disponibil pentru apel în acel interval de timp. Dacă medicii din prima linie de gardă nu răspund în timp util, atunci sunt sunați medicii din linia a doua de gardă. Dacă nici linia a doua nu răspunde, atunci sunt sunați toți medicii din platformă, astfel incât să se asigure un răspuns dat pacientului, indiferent de ziua și ora apelului.
4. Setarea protocolului de comunicare: în momentul când medicul a răspuns la apel, aplicația medicului trimite către aplicația pacientului o propunere de protocol de comunicare între cele două aplicații. Aplicația pacientului răspunde la această propunere prin trimiterea setărilor proprii. Când cele două browsere se pun de acord asupra modului de inter-conectare, atunci se inițiază dialogul medic-pacient și cei doi useri pot comunica printr-un canal audio-video deschis prin acest protocol.

Permisiuni acordate browser-ului

Canalul audio-video de comunicare între medic și pacient necesită accesul la resursele locale ale telefonului: microfon și cameră video.
Când se intră prima dată în pagina de Urgență, acesstă pagina cere acordul pacientului pentru accesarea resurselor.
Pacientul trebuie să permită accesarea resurselor cerute, altfel pagina nu poate iniția dialogul medic-pacient.

Verificarea acestor setări se face imediat, dacă totul a decurs cu succes, atunci pagina deschide două ferestre, unde pacientul își vede propria persoană. După deschiderea dialogului medic-pacient, în una din ferestre apare imaginea medicului trimisă de aplicația acestuia.

Pagina cere de asemenea permisiuni de accesare a locației telefonului .
Dacă pacientul acordă aceste drepturi, atunci, aplicația pacientului trimite coordonatele GPS către aplicația medicului în momentul apelului.
In caz că pacientul își pierde cunoștința în timpul apelului, atunci medicul are posibilitatea de a trimite salvarea la locația pacientului, chiar dacă pacientul nu mai poate comunica în momentul respectiv.

Derularea consultației

ATENȚIE: în timpul dialogului medic-pacient, nu trebuie accesat niciun buton din meniul aplicației care să deschidă o altă pagină.
Deschiderea unei noi pagini implică automat închiderea paginii curente, deci se întrerupe dialogul medic-pacient. Redeschiderea dialogului presupune reluarea întregului proces prin re-apelarea medicului.

După ce medicul a răspuns la apelul pacientului, se deschide un canal audio-video între cei doi participanți la dialog, prin intermediul căruia, medicul poate vedea și consulta pacientul.
Convorbirea audio medic-pacient este tradusă automat în text și salvată în istoricul medical al pacientului. Toate textele salvate permit medicului să facă un Search pe anumite cuvinte cheie, care să afișeze rapid episoade din istoricul medical al pacientului ce au legătură cu acele cuvinte cheie.

Sunt totuși câteva butoane existente în pagina de dialog, care pot fi accesate, fără întreruperea dialogului medic-pacient:
Stop call: prin acest buton se încheie consultația. Intotdeauna dialogul trebuie încheiat prin acest buton și nu prin închiderea paginii. Butonul afișează timpul scurs din consultație, timp ce va decide numărul de credite consumate de pe pachetul pacientului. Dacă consultația depășește 30 minute, atunci se vor consuma două credite din abonament, sub 30 minute este considerată o consultație normală ce consumă un singur credit.

Medicii au la dispoziție în timpul consultației și alte butoane care să le deschidă pagini din istoricul medical al pacientului, fără a întrerupe consultația:
Bord: afișează pagina de bord unde vede tabloul pacienților care sună, medicii logați în aplicație, situația consultațiilor în desfășurare.
Istoric: afișează istoricul medical al pacientului, lucru util pentru medic pentru a-și forma o imagine cât mai exactă despre profilul medical al pacientului.
Locație: deschide o nouă pagină ce afișează în Google Maps locația pacientului, dacă acesta a dat drepturi aplicației de a citi locația. Informația este utilă atunci când pacientul necesită urgent intervenția serviciului 112.
Rețetă: Afișează rețetele pacientului. Medicul are posibilitatea de a scrie o nouă rețetă în urma consultației, sau chiar în timpul consultației. Pacientul își va găsi rețeta in pagina Istoric/Rețete.
Scrisoare: similar cu rețetele, medicul vizualizează și editează o nouă scrisoare medicală.
Protocol: este pagina cu fișierele de protocol standard utilizate de medici în timpul consultației.