Ghid de utilizare aplicație eTELEDOC

Istoric Medical

In aceasta pagina se gestioneaza istoricul medical al pacientului, astfel incat, atat medicul cat si pacientul, sa gaseasca aici informatii utile despre evolutia starii de sanatate a pacientului in timp.
Pagina se deschide intr-un tab nou din browser pentru a nu intrerupe convorbirea medic-pacient daca istoricul se deschide in timpul unei consultatii.

Istoricul medical este format dintr-un sir de inregistrari medicale grupate pe Consultatii. Orice informatie medicala se salveaza sub forma unei inregistrari.

Consultatii

Orice inregistrare medicala are loc in cadrul unei consultatii.
Consultatia se creeaza automat atunci cand un pacient apeleaza un medic, sau cand pacientul/medicul actioneaza butonul "Edit" din topul paginii. Prin butonul Edit se intra in alta pagina care afiseaza consultatiile incluzand butoane pentru adaugare consultatie ("+"), sau Editare, Delete.

Medicul/pacientul poate crea oricand o consultatie in mod manual, atunci cand doreste sa incarce in baza de date anumite informatii medicale: rezultate analize, descrieri de stari medicale, concluzii medicale etc.

Orice consultatie include automat trei inregistrari ce nu pot fi sterse: Titlu, Cuvinte cheie, Concluzii. Aceste inregistrari vor fi afisate in primele trei randuri atunci cand se expandeaza consultatia.
Desi nu este obligatoriu, inregistrarile pot fi editate oricand dupa terminarea consultatiei pentru a puncta concluziile esentiale ale acelei consultatii.

Pagina de istoric medical afiseaza consultatiile in ordinea descrescatoare a datei de start (ordinea se poate inversa prin butonul "|" din stanga sus a gridului).
Pentru fiecare consultatie sunt afisate informatiile: nume medic/pacient care a creat consultatia, data consultatiei, numarul de fisiere (Files) asociate acestei consultatii, precum si un buton de EditRecords prin care se deschide o noua pagina unde se vizualizeaza si editeaza inregistrarile medicale ale acestei consultatii.
Fiecare consultatie are un buton de expandare prin care sunt afisate (read only) toate inregistrarile medicale din acea consultatie.

Inregistrari medicale

Inregistrarile provin prin traducerea semnalului audio al convorbirii medic-pacient, sau prin introducerea lor manuala in cadrul unei consultatii create manual.

Inregistrarea medicala are un singur camp numit Descriere. In acest camp se introduce orice text ce caracterizeaza starea de sanatate a pacientului.

Baza de date are un camp de cautare Search unde userul introduce cateva caractere din cuvantul cautat. Automat toate inregistrarile medicale care contin acele caractere vor fi afisate in tabel.

Gridul inregistrarilor medicale include urmatoarele butoane pentru gestionarea acestora:
Adaugare inregistrare: butonul (+) de deasupra grid-ului, cand se face click pe acest buton, se deschide o fereastra pentru definirea noii inregistrari medicale. Se completeaza campul "Observatii" si se da comanda "Save" .
Edit: se modifica inregistrarea curenta.
Delete: se sterge inregistrarea curenta.

Inregistrare automata a dialogului medic-pacient

Cand pacientul actioneaza butonul Suna Medicul, se creeaza automat o consultatie in baza de date pentru acel pacient.
Pe parcursul dialogului campurile consultatiei se vor completa corespunzator: medicul care a raspuns al apel, data de raspuns, data de terminare a apelului.

In timpul consultatiei, dialogul medic-pacient se traduce automat in text si salvat in baza de date la istoricul medical al pacientului.
Semnalul audio este trimis in cloud pentru traducere si textul obtinut se salveaza in baza de date ca inregistrare medicala atasata acelei consultatii.

Calitatea traducerii este influentata de modul de a vorbi: cu cat se vorbeste mai rar si mai clar, cu atat traducerea se apropie mai mult de realitate.
De aceea, inregistrarile medicale salvate prin aceasta metoda trebuie citite cu ingaduinta. Totusi, per total, aceste inregistrari reprezinta o sursa de informatii care nu trebuie neglijata.

Fisiere

O consultatie medicala are atasate zero sau mai multe fisiere. Orice tip de fisier pana la dimensiunea de 1 GB poate fi atasat la consultatie.
Aceasta functionalitate este utila atunci cand sunt fisiere cu rezultate medicale, imagistica medicala etc. , care trebuie sa fie salvate in istoricul medical al pacientului. Fisierele pot fi cautate si vizualizate apoi de medic pentru un diagnostic cat mai corect.

Prin click pe link-ul "Files" se intra in pagina de fisiere atasate consultatiei.
Gridul de afisare fisiere are urmatoarele functii:
Nume: numele fisierului, incluzand extensia.
Data: data cand a fost editat fisierul.
Observatii: se pot adauga diverse comentarii (observatii clinice) referitoare la acest fisier.
View: daca fisierul are o extensie standard, se poate vizualiza direct in pagina.
Download: fisierul se descarca local si se vizualizeaza prin metode specifice.
Edit: se editeaza datele referitoare la fisier.
Delete: se sterge fisierul.

Adauga fisier

Se deschide o noua fereastra in care userul poate incarca un nou fisier in baza de date.
Sunt doua metode de selectare a fisierului:
Buton "Selecteaza un Fisier": se deschide un selector prin care user-ul selecteaza un fisier de pe device-ul local.
Drag&Drop: se trage cu mouse-ul fisierul in zona respectiva.

Dupa selectia fisierului, acesta este afisat "pregatit pentru salvare", se pot introduce si eventualele observatii, dupa care se face Save.
Fisierul va fi salvat in baza de date si afisat in tabel pe prima linie (ordinea descrescatoare a datei de editare).

Vizualizare toate fisierele

Fisierele pot fi accesate pe fiecare consultatie in parte.
Dar daca medicul doreste sa vada toate fisierele pacientului in acelasi tabel, atunci face click pe butonul "Files" de deasupra gridului (langa butonul (+)).

Se deschide acelasi grid cu fisierele, dar de data aceasta se vor afisa toate fisierele pacientului, nu exclusiv cele aferente unei consultatii medicale.

Si in noul tabel user-ul poate adauga un fisier, chiar daca nu este selectata o consultatie medicala.
In acest caz se va crea in mod automat o consultatie medicala cu numele fisierului de care va fi atasat noul fisier. Nu pot exista fisiere in afara consultatiilor medicale.

Adăugare pagini multiple din același document

Dacă avem mai multe pagini listate, referitoare la rezultatul unei consultații sau analize și vrem să le salvăm în baza de date, atunci se creează o nouă consultație (butonul ADD CONS din Istoric), se setează un titlu sugestiv pentru acea consultație (ex Rezultate analize medicale), după care se intră cu link-ul Fișiere în pagina de adăugare fișiere și se adaugă poze după toate paginile acelui document.

Sau, pentru utilizatorii inițiați în tehnica digitală, pot face un fișier PDF cu toate paginile documentului și insera doar un singur document în baza de date.

In acest fel, toate paginile aceluiași document sunt atașate unei singure consultații, fiind mult mai ușor de gestionat.

Creare fișier PDF din mai multe fișiere de tip imagine

In general, sunt mai multe poze ce țin de aceeași consultație și care trebuie încărcate în baza de date.
In acest caz, este mult mai util să se facă un singur fișier de tip PDF și care să se asocieze unei consultații. In acest fel, medicul găsește și analizează mai ușor fișierele legate de o consultație.

Sunt multiple posibilități de a integra mai multe fișiere JPG intr-un fișier PDF (pentru cei care au o versiune de ADOBE plătită pe telefon, pot face conversia direct din telefon).
Dar, o soluție unică pentru toate dispozitivele existente, poate fi dată de un convertor online.

In acest scop, se accesează link-ul https://jpg2pdf.com , ce permite încărcarea mai multor fișiere de tip JPG, PNG, DOC și combinarea acestora într-un singur fișier PDF.
Prin butonul Combined se downloadează fișierul PDF ce conține toate pozele încărcate în platformă, fișier ce apoi este încărcat în baza de date eTELEDOC.

Drepturi de vizualizare date medicale

Un medic din sistemul TLM are acces doar la datele pacientilor cu care a avut consultatii. Dreptul de acces se obtine atunci cand pacientul face o cerere de consultatie si medicul de garda raspunde la acea cerere.
In topul paginii "Istoric Medical" este un selector unde medicul cauta si selecteaza un pacient din baza de date la care are dreptul de vizualizare date.

Pacientul nu poate selecta decat persoana proprie, deci nu are acces la datele altor pacienti.

Chestionar sanatate

In momentul apelului de urgenta, medicul ar trebui sa poata accesa rapid istoricul medical si principalele probleme de sanatate ale pacientului.

In acest scop, pacientul este indemnat sa-si completeze un chestionar de sanatate, care va fi accesibil medicului in caz de urgenta si-l ajuta pe medic sa-si faca o imagine rapida despre pacient.
Chestionarul trebuie completat preventiv, inainte de apel, sa nu se piarda timp pretios in timpul apelului, cu intrebari care au deja raspuns in chestionar.